Japonya, 1,63 milyon doz Moderna aşısının kullanımını durdurma kararı aldı

Japonya, ABD merkezli ilaç şirketi Moderna'nın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı geliştirdiği aşının yaklaşık 1,63 milyon dozunun kullanımını, açılmamış bazı şişelerde yabancı madde tespit edilmesi üzerine durdurdu.

Sağlık - 5 yıl önce

Ankara

Japonya, ABD merkezli ilaç şirketi Moderna'nın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı geliştirdiği aşının yaklaşık 1,63 milyon dozunun kullanımını, açılmamış bazı şişelerde yabancı madde tespit edilmesi üzerine durdurdu.

Japonya Sağlık Bakanlığından yapılan açıklamada, birden fazla aşılama bölgesinden, açılmamış aşı şişelerinde "kirlenme" tespit edildiğine dair bilgi alındığı kaydedildi.

Açıklamada, kullanıma hazır bazı aşı şişelerinde yabancı maddeler bulunduğu ve İspanya'da üretilen yaklaşık 1,63 milyon dozun önlem olarak kullanımının askıya alındığı belirtildi.

Yetkililer, bu üretim hattındaki bazı dozların uygulanmış olabileceğini ancak şu ana kadar bununla bağlantılı olarak herhangi bir olumsuz bildirim almadıklarını açıkladı.

Japonya'da aşının satış ve dağıtımından sorumlu Japon ilaç firması Takeda Pharmaceutical, güvenlik önlemi olarak aynı üretim bandındaki dozların kullanımına ara verme kararı aldıklarını duyurdu.

Kyodo ajansının haberine göre, 39 şişede tespit edilen yabancı maddelerin içeriği bilinmemekle birlikte boyutunun birkaç milimetre olduğu sanılıyor.

Japonya Sağlık Bakanlığı ve Takeda, Moderna'nın konuyla ilgili soruşturma yürüttüğünü belirtirken, kirlenmenin türüne ve bu üretim bandındaki aşılardan Japonya dışına gönderilip gönderilmediğine ilişkin ayrıntı vermedi.

Japonya Sağlık, Çalışma ve Refah Bakanlığı, 16 Ağustos'tan bu yana 8 aşılama merkezinden aşı tüplerinde yabancı madde tespit edildiğini, Takeda'nın ise durumundan hükümeti dün haberdar ettiğini bildirdi.

Moderna aşısının üreticisi İspanyol ilaç şirketi Rovi, Japonya'ya gönderilen bazı serilerdeki olası kontaminasyonun araştırıldığını açıkladı. Rovi'nin açıklaması sonrasında borsadaki hisselerinde düşüş yaşandı.

Ülkede nüfusun yaklaşık yüzde 43'üne iki doz Kovid-19 aşısı uygulandı.

Hükümet, eylül sonuna dek nüfusun yüzde 60'ının iki doz aşılanmasını hedefliyor.

126 milyonluk Japonya'da Kovid-19'a karşı aşılama uygulaması Şubat 2021'de başlamıştı.

Haftanın Öne Çıkanları

Çekmeköy’de yüzlerce modifiye araç havadan görüntülendi

2021-08-22 15:29 - Gündem

1915 Çanakkale Köprüsü’nün tabliye montajıyla yolları belirginleşmeye başladı

2021-08-19 14:34 - Gündem

Kereste fabrikasında korkutan yangın

2021-08-20 03:03 - -

Türkiye’nin ikinci büyük millet bahçesini Cumhurbaşkanı Erdoğan açacak

2021-08-20 13:04 - Gündem

Ozan Tufan Watford'a transfer oldu

2021-08-19 16:35 - Spor

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan 'Genç Dostu Şehirler'e ödül

2021-08-24 19:54 - Politika

Fenerbahçe HJK Helsinki Maç Anlatımı

2021-08-19 22:15 - Spor

G7 ülkelerinin önceliği Afganistan'dan tahliyeler

2021-08-24 20:29 - Dünya

Hayvan yemi ektikleri tarlayı tropikal meyve üretim merkezine çevirdiler

2021-08-22 14:09 - Ekonomi

IDEF'te savunma sanayisini güçlendirecek iş birliği anlaşmaları devam ediyor

2021-08-19 15:44 - Teknoloji

İlgili Haberler

Gaziantep Şehir Hastanesi'nde Meme Radyolojisinde İleri Teknoloji Dönemi Başladı

14:03 - Sağlık

İğne ile kilo vermeye vücudunuz ne kadar hazır?

13:58 - Sağlık

Gaziantep Şehir Hastanesi’nde İlk Kadavradan Organ Nakli

13:07 - Sağlık

Yumurta Alzheimer riskini azaltıyor

19:47 - Sağlık

Hızlı uzayan ve güçlü saçlar için en iyi yiyecekler

19:42 - Sağlık

Günün Manşetleri

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

DRONE DESTEKLİ KURBAN YAKALAMA TİMİ GÖREVE HAZIR!

14:26 - Yaşam

FEDAİOĞLU’NDAN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:24 - Politika