Otomatik Katılım Sistemi'ne yeniden giriş zorunluluğu 2022'de kalkacak

2017 yılından itibaren otomatik katılım sistemi kapsamında emeklilik planlarına dâhil olup cayma veya ayrılma hakkını kullanan çalışanların 2022 yılında sisteme otomatik olarak tekrar dâhil olmasına ilişkin zorunluluğun kaldırıldığı bildirildi.

Ekonomi - 4 yıl önce

İstanbul

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu'ndan (SEDDK) konuya ilişkin yapılan açıklamada, 2017 yılında uygulamaya alınan ve çalışanların işverenleri aracılığıyla otomatik olarak bireysel emeklilik sistemine dahil edildiği otomatik katılım sisteminin, emeklilik dönemindeki refah seviyesini koruma amacıyla 6,3 milyon çalışana değer kattığı vurgulandı.

Sistemin daha etkin çalışmasına yönelik geliştirmelerin de yapılmakta olduğu vurgulanan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Sistemdeki devlet katkısının artırılmasına yönelik çalışmaların paralelinde, bireysel emeklilik ve otomatik katılım sistemine gösterilen büyük ilgi ve sistemin istikrarlı büyümesi devam etmektedir. Bu istikrarın bir neticesi olarak, 29.12.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Cumhurbaşkanı kararı sonrasında, 2017 yılından itibaren otomatik katılım sistemi kapsamında emeklilik planlarına dâhil olup cayma veya ayrılma hakkını kullanan çalışanların 2022 yılında sisteme otomatik olarak tekrar dâhil olmasına ilişkin zorunluluk kaldırılmıştır."

Haftanın Öne Çıkanları

KOM Mayo'nun vefat eden sahibinin oğlundan üvey kardeşine dava

2021-12-28 16:43 - Ekonomi

Bursa'da lise öğrencileri okudukları romanlardaki karakterleri canlandırdı

2021-12-23 15:20 - Yaşam

Cumhurbaşkanı Erdoğan Gaziantep’e geliyor

2021-12-24 10:45 - Gündem

Toros Dağları'nda gezinen dağ keçileri dronla görüntülendi

2021-12-29 10:38 - Yaşam

NASA, James Webb Uzay Teleskobu'nu fırlattı

2021-12-25 16:22 - Dünya

'Erken menopoz yaklaşık her 100 kadından 1’inde görülebiliyor'

2021-12-27 13:53 - Sağlık

Spor Toto Süper Lig: Alanyaspor: 1 - Fatih Karagümrük: 0

2021-12-26 17:38 - Spor

Tokat Jandarma Komutanlığında 6 ikiz kardeş askerlik görevini yapıyor

2021-12-28 16:14 - Yaşam

Gaziantep'te iki 'pitbull'un saldırdığı çocuğun ailesi yaşadıklarını anlattı

2021-12-25 01:37 - Yaşam

Bankacılık sektörü 2022'de ülke ekonomisini desteklemeye devam edecek

2021-12-29 13:23 - Ekonomi

İlgili Haberler

Halit Acar’dan Kurban Bayramı Mesajı

14:21 - Ekonomi

Gazeteciler, Hataylı öğrencilerle umudu paylaştı

14:16 - Ekonomi

HEK-SAN DEĞİRMEN MAKİNALARI

12:39 - Ekonomi

AKINCI: “MESLEKİ EĞİTİM GELECEĞİN EKONOMİSİNİN ANAHTARIDIR”

13:10 - Ekonomi

GÜNEYDOĞU ANADOLU KASIM AYINI 998,7 MİLYON DOLARLIK İHRACATLA TAMAMLADI

13:03 - Ekonomi

Günün Manşetleri

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

DRONE DESTEKLİ KURBAN YAKALAMA TİMİ GÖREVE HAZIR!

14:26 - Yaşam

FEDAİOĞLU’NDAN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:24 - Politika