'Nebiyan kestanesi' coğrafi işaret yolunda

Samsun 19 Mayıs ilçesi Nebiyan Dağı'nda doğal olarak yetişen "Nebiyan kestanesi" için coğrafi işaret başvuru hazırlıkları sürüyor.

Ekonomi - 5 yıl önce

Nebiyan havzasında doğal olarak yetişen "Nebiyan kestanesi" hasadının bu yıl yüz güldürmesi bekleniyor. Fındık ve fasulyeden sonra yörenin üçüncü geçim kaynağı olan kestanenin coğrafi işaret alması için 19 Mayıs Belediyesi ile Tarım ve Orman İl Müdürlüğü başvuruda bulunacak.

Fındıklı Mahallesi'nde incelemelerde bulunan 19 Mayıs İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Ziraat Mühendisi Halit Kıvanç Sekban, “Kestanenin 19 Mayıs ilçemizde bir üretim ve tekniği var. Fındıklı ve Cerekli Mahallelerinde genellikle yetiştiriliyor. Buranın doğal ormanlarından toplayarak pazarda satışa sunulan bir ürün. Halk ve yöredeki civar illerden talebi çok olan bir ürün. Lezzeti çok iyi, sadece bu bölgelerde yetişiyor. 19 Mayıs ilçemize ekonomik olarak çok büyük katkısı var. Bölge halkına ekonomik olarak büyük bir gelir sağlıyor. Her geçen gün de talep artıyor. Organik pazarlarda yerini alıyor. Rakım ve şartlarından dolayı burada yetişiyor ve lezzeti çok iyi. Halkımız da bu mevsimde pazarlara indiriyor. Tarım İl Müdürlüğü ve 19 Mayıs Belediyemizin önderliğinde coğrafi işareti için başvuruda bulunacağız. O hazırlıklar içerisindeyiz" dedi.

Fındıklı Mahallesi Muhtarı Abdulkadir Çifli, “Yöremizde birinci geçim kaynağımız fındık. Nebiyan fasulyemiz var, üçüncü olarak da Nebiyan kestanesi diyebiliriz. Nebiyan kestanesi bu bulunduğumuz coğrafyada rakımdan dolayı orman toprağını çok seven bir ürün.

Tadı çok güzel. Bu da diğer kestanelerden ayıran en belirgin özelliği. Kestane ağaçları yöre insanının tapulu arazilerinde bulunuyor. Kendileri bakımını yapıyor. Ekim ayının sonu, kasım ayının başı gibi ürünün hasadı yapılıyor. Bunu topluyor, götürüp pazarda satıyorlar. Bundan ciddi bir gelir elde ediyorlar. Ayrıca bu kestane ağacının çiçeğinden arılar kestane balı yapıyor. O da çok kaliteli ve birçok hastalığa iyi geldiği söyleniyor. Onun için kestane bizim için çok değerli" diye konuştu.

Ahmet Şükrü Uluçay

Haftanın Öne Çıkanları

Sağlık Bakanı Koca: TURKOVAC'ı Türkiye'nin hizmetine sunmaya hazırlanıyoruz

2021-10-13 13:25 - Sağlık

Bayburt Group tarafından yaptırılan camii ve anaokulunun açılışı Yıldırım’ın katılımıyla yapıldı

2021-10-12 09:49 - Gündem

İşte Bursa'nın meşhur lezzetinin sırrı

2021-10-14 09:49 - Gündem

Sinan Akçıl: 'Burcu Kıratlı’dan çocuk istiyorum'

2021-10-16 18:48 - Magazin

Hedef güneş enerjisi ile Türkiye'ye 3 bin 500 megavatlık güç eklemek

2021-10-13 17:38 - Ekonomi

Kitap tutkusu, aspergerli Muhammed İhsan'a farklı bir dünyanın kapılarını araladı

2021-10-15 11:25 - Yaşam

Galatasaray stadyum isim hakkına ilişkin reklam ve sponsorluk anlaşması imzaladı

2021-10-12 01:08 - Spor

Yerli Covid-19 aşısı Turkovac’da önemli gelişme

2021-10-14 11:40 - Sağlık

Eşinin adını yaptırdığı 112 Acil Servis istasyonuyla yaşatıyor

2021-10-13 12:20 - Yaşam

ABD'de Kovid-19'un Delta varyantı hayatın her alanını daha da kötüleştirdi

2021-10-12 20:04 - Sağlık

İlgili Haberler

Halit Acar’dan Kurban Bayramı Mesajı

14:21 - Ekonomi

Gazeteciler, Hataylı öğrencilerle umudu paylaştı

14:16 - Ekonomi

HEK-SAN DEĞİRMEN MAKİNALARI

12:39 - Ekonomi

AKINCI: “MESLEKİ EĞİTİM GELECEĞİN EKONOMİSİNİN ANAHTARIDIR”

13:10 - Ekonomi

GÜNEYDOĞU ANADOLU KASIM AYINI 998,7 MİLYON DOLARLIK İHRACATLA TAMAMLADI

13:03 - Ekonomi

Günün Manşetleri

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

DRONE DESTEKLİ KURBAN YAKALAMA TİMİ GÖREVE HAZIR!

14:26 - Yaşam

FEDAİOĞLU’NDAN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:24 - Politika