İl sağlık müdürü yalvardı: 'Ne olursunuz çevremizde aşılanmamış kimseyi bırakmayalım'

Kayseri İl Sağlık Müdürü Ali Ramazan Benli, aşı konusunda vatandaşlara çağrıda bulunarak, “Ne olursunuz çevremizde aşılanmamış kimseyi bırakmayalım” dedi.

Gündem - 5 yıl önce

İl Sağlık Müdürü Ali Ramazan Benli, Melikgazi Belediyesi tarafından yaptırılan Mehmet Kamanlıoğlu Aile Sağlığı Merkezi Ve 112 Acil İstasyonu'nun açılış töreninde konuştu. Pandemide 4. dalganın yaşandığını kaydeden Benli, Kayseri'nin aşı istatistikleri hakkında bilgiler verdi.

“Ne olur etrafınızda aşılanmamış kimseyi bırakmayın” diyerek vatandaşlara aşı çağrısında bulunan Benli, “Pandemide 4. dalgamızı yaşıyoruz. İlimizde şu ana kadar 1 milyon 800 bin civarında aşı yapıldı. Bu aşının yüzde 52'si aile sağlığı merkezlerinde yapıldı. Merkezlerimizde aşı takip sistemimizi ve aşılama için altyapımız çok uygundu. Bu altyapıyı değerlendirmiş olduk. Geçen hafta açıklanan haritada Türkiye'nin en yüksek vaka sayısı olarak ilimiz açıklandı. Ancak bugünlerde bir düşüşümüz var ve önümüzdeki günlerde bu düşüşü daha canlı bir şekilde hissedeceğiz. Tekrardan vurgulamak istiyorum.

İlimizde birinci doz hedef nüfusta aşılama oranımız yüzde 85'e yaklaşmışken, ikinci doz yüzde 75'e yaklaşmışken ne olursunuz çevremizde aşılanmamış kimseyi bırakmayalım. Şu an 20 yaş üstünde yaklaşık 180 bin kişi halen aşılanmadı. Bizi zorlayan konu bu. Lütfen, etrafınızdaki insanların aşılanmasını sağlayalım. Onlarla konuşalım. Hastaneye düştüklerinde üzüldüğümüzde, yoğun bakıma düştükleri zaman moralimiz bozulduğunda, kaybettiğimizde ağladığımızda, ‘neden aşı yapılmadı' diye sorduğumuzda derin bir sessizlik oluyor.

Geçtiğimiz gün iki tane genç insanımızı kaybettik. Biri 46, biri 54 yaşındaydı ve ikisi de aşısızdı. Biz hakikaten üzülüyoruz. Keşke bir tanesini kaybetmesek de 100 bin tane aşı yapabilsek. Yan etki falan konuşuluyor. Bunların hepsini farklı farklı konuşabiliriz ama pandemiden çıkış yolu aşı, aşı, aşıdır” ifadelerini kullandı.

Ali Göç

Haftanın Öne Çıkanları

Trafikte doğum sancısı tutan kadını hastaneye polis yetiştirdi

2021-09-30 18:36 - Gündem

Yiyecek arayan boz ayı Sarıkamış ilçesine indi

2021-09-30 22:04 - Yaşam

BM: Sincan Uygur Özerk Bölgesi'ne hiçbir şekilde erişim iznimiz yok

2021-10-01 13:55 - Dünya

Yenilenmiş sertifikalı cep telefonlarının satışında KDV oranı yüzde 1 olarak uygulanacak

2021-09-30 09:25 - Ekonomi

Kalp krizi geçiren öğretmene öğrencilerinden hüzünlü veda

2021-10-03 13:29 - Gündem

Serdar Dursun ve Miguel Crespo ilk kez 11’de

2021-10-03 16:55 - Spor

Sergen Yalçın kırmızı kart gördü

2021-10-02 22:04 - Spor

Bipolar bozukluk tedavi edilmezse kötü sonuçlar doğurabilir

2021-10-06 10:36 - Sağlık

KDV indiriminin ikinci el cep telefonu fiyatlarına yansıması bekleniyor

2021-10-01 09:30 - Ekonomi

İspanya'da nehrin ortasına yerleştirilen heykel korkuttu

2021-09-29 17:19 - Dünya

İlgili Haberler

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

GAZİANTEP'TE SİBER GÜVENLİK ZİRVESİ

15:46 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

GAOSB Başkanı Şimşek;"Bayramlar, Üretim Azmimizi ve Kardeşlik Bağlarımızı Güçlendirir"

14:23 - Gündem

Günün Manşetleri

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

DRONE DESTEKLİ KURBAN YAKALAMA TİMİ GÖREVE HAZIR!

14:26 - Yaşam

FEDAİOĞLU’NDAN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:24 - Politika