BM, 43 ülkede kıtlık eşiğindeki insan sayısının 45 milyona çıktığını duyurdu

Birleşmiş Milletler (BM) Dünya Gıda Programı (WFP), 43 ülkede kıtlık eşiğindeki insan sayısının dünya genelinde akut açlık artışlarıyla 45 milyona çıktığını bildirdi.

Dünya - 5 yıl önce

Roma

Merkezi Roma'da olan BM kuruluşu WFP’den yapılan yazılı açıklamada, 43 ülkede kıtlığın eşiğinde (acil durum ya da daha kötüsü olarak tanımlanan IPC4 seviyesinde) olan insan sayısının dünya çapında ani akut açlık artışlarıyla 45 milyona çıktığı uyarısı yapıldı.

Söz konusu sayının, bu yıl başında 42 milyon olduğu, 2019'da ise 27 milyon olduğuna dikkat çekildi.

Küresel olarak kıtlığı önleme maliyetinin ise 6,6 milyar ABD Dolarından, 7 milyar ABD Dolarına yükseldiği belirtildi.

Açıklamada, 42 milyondan 45 milyon kişiye artışın, Etiyopya, Haiti, Somali, Angola, Kenya ve Burundi'deki (60.000'den 240.000'e) marjinal artışların yanı sıra Afganistan'da kıtlık ile karşı karşıya kalan 3 milyon insanı gösteren son gıda güvenliği değerlendirme verilerine dayandığı ifade edildi.

WFP İcra Direktörü David Beasley, yaptığı açıklamada, on milyonlarca insanın uçurumun kıyısında olduğunu belirterek, çatışmalar, iklim değişikliği ve Kovid-19 nedeniyle açlığın eşiğinde 45 milyon insan olduğunu ifade etti.

Beasley, "Akaryakıt fiyatları arttı, gıda fiyatları yükseliyor, gübre pahalandı ve tüm bunlar şu anda Afganistan'da ortaya çıkan yeni krizlerin yanı sıra Yemen ve Suriye gibi uzun süredir devam eden acil durumları besliyor." ifadelerini kullandı.

Haftanın Öne Çıkanları

Vefalı köpek, ölen sahibinin mezarı başından bir an olsun ayrılmıyor

2021-11-04 11:09 - Gündem

Milli tüfekte '15 bin atım' garantisi

2021-11-03 12:39 - Teknoloji

Kürşat Yılmaz; Bahçeli’yi ziyaret etti

2021-11-04 11:41 - Politika

Okuduğu okulu yaptıran iş adamına mektup yazdı, tablet kazandı

2021-11-05 12:11 - Eğitim

Kaplan'dan Tasarruf Önerisi

2021-11-05 15:00 - Politika

DAMAK TUTKUNLARININ YENİ ADRESİ 'DERYA KURUYEMİŞ'

2021-11-06 22:12 - Gündem

GAİGAD KURULDU

2021-11-04 10:02 - Gündem

Şehirde esrarengiz mezarlar

2021-11-06 12:29 - Gündem

19 yaşındaki Emine Mutlu, 11 yıldır bağımlı olduğu oksijen cihazından, ‘organ bağışı’ ile kurtuldu

2021-11-06 10:39 - Sağlık

ŞAHİNBEY BELEDİYESİ TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 7/24 GÖREV BAŞINDA

2021-11-05 16:10 - Gündem

İlgili Haberler

GSO-MEM SANAYİNİN YEŞİL DÖNÜŞÜMÜNE ÖNDERLİK EDİYOR

20:12 - Dünya

ŞAHİNBEY BELEDİYESİ 177 ÖĞRENCİYİ DAHA UMREYE GÖNDERİYOR

22:00 - Dünya

SANKO ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR ETİK KURULU FAALİYETE GEÇTİ

14:33 - Dünya

KADIN ŞOFÖR İSTİHDAMINA DESTEK

14:15 - Dünya

GAZİANTEP’İN HAYLAN KABAĞI REÇELİ, COĞRAFİ İŞARET TESCİLİ ALDI!

13:02 - Dünya

Günün Manşetleri

GAZİANTEP BAŞSAVCISI İSMAİL KARATAŞ GÖREVİNE DEVAM EDİYOR

22:40 - Gündem

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAŞKAN TAHMAZOĞU’NA BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

19:02 - Gündem

ERDEMOĞLU HOLDİNG'DEN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:31 - Gündem

DRONE DESTEKLİ KURBAN YAKALAMA TİMİ GÖREVE HAZIR!

14:26 - Yaşam

FEDAİOĞLU’NDAN KURBAN BAYRAMI MESAJI

14:24 - Politika